Vietnam, Cambodja en Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu Vietnam, Cambodja en Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu

Vietnam, Cambodja en Thailand

Blijf op de hoogte en volg Amanda

19 Maart 2014 | Thailand, Koh Tao

Hallo lieve mensen,

Wat is het alweer een tijd terug dat ik wat van mij heb laten horen, maar ik ben er weer! Ik ben nu al 6 weken in azie, dus tijd voor een nieuwe update.

Maandag 3 februari kwam ik aan in Bangkok. Wat een gaos op het AirPort, druk en de mensen kunnen niet zo goed Engels communiceren. Tamara en ik hebben ons om laten praten voor een hotel buiten de stad voor 24 euro, veelte duur voor Thailand, maar voor 1 nachtje oke. We wilde buiten de stad ivm de protesten. Eenmaal in het hotel was het te luxe, hier hebben we uitgebreid van genoten. Janna Derksen en Marloes Hartog, 2 vriendinnen van mij uit Nederland, waren ook in Bangkok. We hadden in de avond afgesproken om met elkaar een hapje te eten. We hadden afgesproken bij de bushalte bij de Kho soan road (beruchte backpackers straat). Geen ene Thai wist waar de bushalte was? Heel apart! Ik zou en ik moest de bushalte vinden. Tamara en ik liepen een straat in en ineens zag ik een lange meid met donker lang haar met dr rug naar ons toe, het was Marloes!!! Geweldig om haar te zien in het drukke Bangkok. Janna zat ergens om te kijken of we daar voorbij liepen. Eenmaal Janna gevonden, waren we compleet. We zijn 2 dagen met hun opgetrokken. We hebben o.a. gegeten, uitgeweest, zelfde hostel geslapen, gewinkeld, gegeten, drankjes gedronken en heel veel bijgeklets. Woensdag 5 februari vertrokken Tamara en ik naar Cambodja en Marloes en Janna naar de eilanden van Thailand. Janna en Marloes, bedankt voor de leuke dagen, was top!

Cambodja:
Na een busrit van 15uur lang kwamen we aan in Siem reap, plaatst in Cambodja. Hier was Jos de jong (Jos had ik ontmoet in Queenstown, nieuw Zeeland). Jos reist 2 weken met ons mee. Wij ontmoeten hem in het hostel waar we verbleven. In Cambodja zijn we 3 dagen geweest in de plaatsjes Siem reap en Phnom Penh bezocht. We zijn o.a. naar AnkorWat (tempels) en de Killings fields geweest. Geschoten met een AK47 (3 x geschoten en ik was er klaar mee, naar idee om daar mee te schieten) en we zijn naar S21 gevangenis geweest. Het was een dagje geschiedenis over Cambodja, erg interessant.

Vietnam:
In Vietnam begonnen we in the stad Ho Chi min city. Ik keek mijn ogen uit, wat een drukte met allemaal scooter rijders. Maar de theorie qua oversteken heeft geleerd "gewoon oversteken en de scooters rijden om je heen". Zo gezegd zo gedaan en ja hoor, langzaam oversteken en je komt veilig en wel aan de overkant. Na deze stad zijn we 2 dagen in Nha Trangg geweest. Jos ontmoette hier 3 mannen van de easy riders. Easy riders brengen je in 5 dagen van nha trang naar HoiAn met de moter. Ze laten je plekken zien waar je normaal als toerist niet zou komen. Dit leek ons erg leuk. We zijn 5 dagen met An, Ha en Teo op pad geweest. We hebben o.a. suikerriet gegeten, rijstvelden bezocht. Cocosnoot naar me toe gegooid gekregen van een aap. Museum over Vietnamese geschiedenis. Casnewnoten plantages bezocht. Rijstpapier en Noodles maken. Bezoek gebracht aan een basisschool, thee plantage geweest. Bomen gezien waar rubber uit komt, 1,5 kilo per dag. Gestopt bij herdenking monument van de Amerikaanse oorlog. Gezien hoe ze rijstwijn maken. En gestopt bij een ananas plantage. Ik heb zoveel gezien, was zo bijzonder. In deze 5 dagen zijn we gestopt voor overnachtingen in "Lak Lake", "Buon Ma Thuot", "Kon Tum", "Phuoe Son".

In HoiAn zijn we 3 nachten geweest. We verbleven in een hotel met een zwembad en een heerlijk gratis ontbijt. We hadden fietsen gehuurd om zo de stad HoiAn te ontdekken. Geweldige leuke plaats HoiAn. We hebben een winterjas laten ontwerpen en ook hebben Tamara en ik 2 jurkjes laten ontwerpen. We zijn naar een leuke avondmarkt geweest. Kortom HoiAn is een stad waar ik zo weer heen zou willen. Vanuit HoiAn hebben we de bus naar Hanoi genomen. Hanoi is de hoofdstad van Vietnam. In Hanoi was het weer niet zo goed. Koud en miezer regen. We hebben niet veel kunnen doen in Hanoi. We hebben de tour naar Ha long bay geboekt, 3 dagen en 2 nachten. Ha long bay is zo mooi, helaas hadden we daar ook geen lekker weer. Op deze tour zijn we heel veel met de nichtjes Emliy en Kirsten omgegaan, 2 geweldige leuke meiden uit newyork. Terug in Hanoi namen we afscheid van Jos. Tamara en ik gingen met de bus naar Sapa en Jos vertrok een dag later naar Bangkok en dan terug naar Nederland. In sapa zijn we 1 nacht en 2 dagen geweest. Sapa is ongelofelijk mooi met alle rijstvelden. We hebben 2 dagen gehiked, dit was heel erg leuk. Tamara en ik trokken deze 2 dagen veel op met Rowan Uit Nieuw Zeeland. Na sapa gingen we weer met de nachtbus terug naar Hanoi en de volgende dag vlogen we vanaf AirPort Hanoi naar Bangkok. Mijn reis door Vietnam heb ik besloten dat ik eerder naar huis wil, 5 weken eerder. Ik vind Azië is een prachtig werelddeel maar ik kan mijn helaas niet aarde hier.

Thailand:
We kwamen voor de 2de keer aan in Bangkok. We liepen gelijk richting de taxi's. We wisten nu waar we moesten overnachten, niet in hotels voor 24 euro, maar gewoon in een goedkoop hostel. Een vrouw nam ons mee naar haar taxi... Tamara en ik stonden voor haar taxi en zeiden, is dit onze taxi en begonnen te lachen! Er stond een knal roze Hello Kitty taxi. De buitenkant zag er geweldig uit, maar de binnenkant, bom en bom vol met Hello Kitty spullen. Op straat werden we aangekeken. We leken wel beroemd. Hele leuke ervaring was het. We zijn in Bangkok naar de Kho soan road geweest en naar de weekend market, deze markt was zo gigantisch groot dat je deze markt nooit in een dag kan zien. Ook was het heel erg druk en warm, dat je het niet long volhouden. We pakte deze avond de nachttrein naar Chiang Mai, dit was 14uur met de trein, was erg goed te doen. In Chiang Mai zijn we 5 dagen, 4 nachten geweest. We zaten in een leuk questhouse. In Chiang mai zijn we o.a. naar Sunday markt geweest, the tigerkingdom en nationalpark. Verder hebben we een beetje gerelaxed en hebben we onze zaken op orde gebracht. Ook hebben ik na veel gedoe eindelijk een definitieve datum naar huis kunnen regelen. Alle vluchten in de weekenden zaten al vol, waardoor ik nu vrijdag 28 maart naar huis ga. Na 5 dagen Chiang vlogen we naar Krabi, met een tussenstop van 2uur op Bangkok. We kwamen in de avond aan op Krabi en hadden nog geen overnachting geboekt. We kwamen Ilona tegen, Nederlands meisje, en zij had al een questhouse geboekt. We zijn met haar meegegaan en we konden nog net aan 1 nachtje overnachten in het zelfde questhouse. De volgende dag vertrokken Tamara en ik naar Koh phi phi met de boot. Kho phi phi is zo ongelofelijk mooi, wauw wat is dat een mooi eiland. Klein, schattig, knus, oud eiland. We verbleven hier 3 nachten. We sliepen in een questhouse vlakbij het strand. In de middag kwamen we Leen (vriend uit teraar) tegen, erg toevallig. In Koh phi phi hebben we 3 dagen op het strand gelegen en in de avonden hebben we gekeken bij de vuurshows. Overal op het strand zie je vuur.. Je kan touwtje springen, limbo dansen en door een brandende ring springen, alles is van touw en staat in brand. En tja er zijn mensen die dronken zijn en dan ook dit gaan doen, waardoor ze brandwonden op lopen, dom! Ook zie je overdag niemand bij de tatoeages shop, maar snachts? Ligt het vol! Te bizar voor woorden, heb mijn ogen uitgekeken. Maar Koh phi phi blijft een schitterend mooi eiland. Ook was leen zondag 9 maart jarig, dit hebben we gevierd op het strand met cake en kaarsjes.

Na Kho phi phi zijn we 2 nachten in Krabi geweest, hier overnachten we in een bungalowpark vlakbij het strand. We hebben een paar uurtjes op het strand gelegen, het was veelste warm. We zijn naar ons huisje gegaan en hebben 2 afleveringen "wie is de mol" gekeken:) na 2 dagen Krabi werden we opgehaald met de bus om naar het volgende eiland Kho phangan te gaan. Na een hele lang rit kwamen we donderdag 13 maart in de avond aan in Kho phangan. We slapen in een kamer met 5 jongende en 1 andere meid. De eerste avond hebben we een Israëls meisje ontmoet genaamd Shir, zijn we mee gaan dineren en drankje mee wezen doen. De volgende ochtend ontmoette we een Duits meisje genaamd Lena en jongen Felix. Hun slapen bij ons op de kamer. Ik ben op Kho phangan naar een jungleparty en de beruchte fullmoonparty geweest. Verder is het veel uitrusten (zon zee strand vakantie) hier en leuke gezellige mensen ontmoeten.

Ik ben net aangekomen op Koh Tao. Hier verblijf ik 5 dagen/4 nachten. Ik ga in Kho tao duiken en het eiland rond op de scooter.

Na Koh Tao ga ik terug naar Bangkok, daar ga ik mijn laatste dagen van mijn geweldige reis doorbrengen. Donderdag op vrijdagnacht vlieg ik naar huis.

Sorry dat ik een tijd niks van me heb laten horen.
Ik hoop jullie allemaal weer snel te zien in Nederland.

Veel liefs vanuit Kho Tao.

• 19 Maart 2014 - 09:36

Doreth:

Als ik dit zo lees komt alles weer boven... Wat is het daar gaaf he!? Geniet er nog even lekker van, straks heb je alleen nog maar de herinneringen en foto's!
    Liefs Doreth

• 19 Maart 2014 - 11:32

Nouska:

Wauw Amanda, klinkt helemaal super! Geniet nog van je laatste weekjes!!

X Nouska

• 20 Maart 2014 - 10:20

Tanja:

He lieverd,

Prachtig verslag, wat klinkt het allemaal geweldig! Geniet nog even je laatste dagen van alles en iedereen. Veilige terugreis en tot snel xx