Laatste stukje oostkust en mijn mooie reis door NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu Laatste stukje oostkust en mijn mooie reis door NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu

Laatste stukje oostkust en mijn mooie reis door NZ

Blijf op de hoogte en volg Amanda

19 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo lieve mensen,

Het wordt weer eens tijd voor een nieuw reisverslag, vinden jullie niet?

Van donderdag 7 nov. tot 11 nov. was ik in Rainbow Beach. We kwamen al snel Yoni en Thijs (van mijn reisgroepje) tegen, zij waren ook net aangekomen. Ook kwam ik Leen weer tegen in het hostel, dat was erg leuk, want we wisten het echt niet van elkaar, dus een leuke verrassing voor beide. In Rainbow Beach kon je niet veel doen, we hebben veel op het strand gelegen en hebben op zaterdagmiddag een sunset wandel tocht gedaan met een aantal mensen van het hostel. Hier ontmoette ik Dorien en Toon-Bert uit België, met hun ben ik verder opgetrokken in Rainbow Beach. Zondag gingen we naar Fraser Island, een eiland met alleen maar zand. Het was echt een super dag, we werden door een grote auto opgehaald en hebben de hele dag rond gereden en heel veel natuur mooie gezien.

Maandag en dinsdag was ik in Brisbane, hier heb ik een cultuur dagje gehouden. Ben heerlijk gaan wandelen door parken en ben naar een museum geweest. Brisbane is echt een stad, hoge gebouwen en druk verkeer. Volgende dag zijn Hanneke, Tamara en ik gaan winkelen (echt heel erg, maar ik moet gewoon even in elke stad de winkels zien).

Woensdag tot zaterdag was ik in ByronBay, dat is echt een hippie stadje!! Leuke winkels en cafés en een heerlijk strand. In ByronBay heb ik echt vakantie gehouden, dagen op strand gelegen en in de avond roseetjes gedronken in cafés. Vrijdag hebben Tamara, Hanneke en ik een wandeltocht gedaan, naar lighthouse in ByronBay, was een prachtige route om te lopen, wel pittig, want was berg op en ontzettend heet. Eenmaal terug weer even op het strand gelegen. Deze nacht sliep ik ook apart van Hanneke en Tamara, ik sliep met Emma en Bella, 2 Engelse meisjes, gezellig mee geklets de avond.

Zaterdag begon surfkamp, genaamd spot X. We kwamen ‘s middags aan op het surfkamp, onderweg hadden we noodweer, maar toen we eenmaal bij het kamp aankwamen, kwamen er hagelstenen echt zo groot als sinaasappels naar beneden en het waaide heel hard. Wij moesten even in de bus wachten totdat het over was, na 10 minuten mochten we de bus uit en onze spullen pakken het regende nog wel maar het hele kamp zag er niet meer uit. Overal takken, auto's verwoest, mensen gewond die aan het surfen waren op dat moment. Het was echt geen leuk ontvangst, maar gelukkig waren wij ongedeerd. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en hoop ook zoiets nooit meer mee te maken, afschuwelijke ervaring. Zondag tot donderdag hadden we elke ochtend van 9 tot 11uur surfles. In de bus naar spot X had we Ellen ontmoet uit Tilburg. Ik ben met haar de hele week opgetrokken en sliepen ook samen in een kamer. Ik zat met Ellen, Tamara, Hanneke en 2 Duitse jongens in een groepje. Surfen was echt super leuk, heel vermoeiend, maar gaaf om te doen. In de middag en avond gingen we meestal relaxen met de mensen die ook op het kamp waren.

Vrijdag 22 november was het zover..... Hanneke en ik vlogen naar Nieuw-Zeeland! Helaas moesten we Tamara gedag zeggen voor een aantal weken want zij vertrok deze dag naar Melbourne. Ook Ellen vertrok deze dag, maar dan alleen wel naar huis. We hebben afscheid van genomen. Ik hoop zeker dat we elkaar weer eens gaan ontmoeten in Nederland! Hanneke en ik kwamen ‘s avond aan in Auckland en al gauw vonden we ons hostel. Zaterdag en zondag zijn we op ontdekkingsreis geweest door Auckland. We hebben gewandeld, parken bezocht, winkels gekeken en gerelaxed. Zondagavond kwam Annemarie aan (vriendin van Hanneke). Zij gaat voor 4 weken mee reizen door Nieuw-Zeeland. Maandag mochten we dan eindelijk onze geweldige camper ophalen wat nog een hele rit was om er te komen. Na 2 uur reizen met openbaar vervoer (wat ook in 30 minuten mogelijk was geweest) waren we er dan eindelijk. Nadat alles was uitgelegd konden we gaan. Annemarie wilde wel als eerste rijden... Alle ramen open, muziek aan, spullen op het dessboard, eindelijk vertrokken.. totdat we de bocht omgingen, ja hoor... daar vloog mijn knal roze glitter iPhone zo uit het raam de drukke weg op.. Anne-marie stond gelijk op de rem en ik rende de weg op maar mijn telefoon was nergens te bekennen. Ik gaf de moed op en liep terug, baaalen!! Totdat ik ineens iets zag glinsteren.... MIJN TELEFOON!!!!! Na het een en ander aan auto's te hebben ontweken pakte ik mijn telefoon en konden we dan eindelijk vertrekken. Op naar de supermarkt! Met 14 plastic zakjes vol eten en kampeer benodigdheden konden we dan eindelijk Auckland uit op weg naar het Noordelijkste puntje van New-Zealand. We hebben de hele middag en avond gereden..het was donker, regende hard en we waren moe. Ineens reed Annemarie een pad op midden in de bergen.. ZO, hier gaan we wild kamperen! Ik was zo moe maar vond het wel heel spannend. Alle ramen dicht, deuren op slot en slapen maar met z'n drieën in de camper. Door de beperkte ruimte lagen we dicht tegen elkaar aan wat bewegen wel moeilijk maakte. 's Morgens waren we al vroeg wakker en werden we verrast door het super mooie uitzicht dat we vanaf de berg hadden! Geweldig wakker worden!
Buiten even tanden poetsen en hup door naar the Lighthouse in Cape Reinga. Het uitzicht over de lichtblauwe oceaan met ruige rotsformaties was bijzonder! In de middag zijn we weer richting het zuiden gereden om vervolgens bij Waipu Cove op een camping te gaan staan. Woensdag 27 november “JARIG” ik werd deze dag 25 jaar. Hanneke had de camper erg leuk versierd en Annemarie had een lekkere improvisatie taart van brood, chocolade, bananen en müsli repen gemaakt. Ik had eindelijk een keer zon op mijn verjaardag wat een heel aparte ervaring was. we hebben een heerlijk ontbijtje gegeten in de zon.
De rest van de dag hebben we met name in de auto gezeten richting Waitomo. In de avond zijn we uit eten gegaan om mijn verjaardag nog even te vieren. Donderdagochtend zijn we naar de Glow Worm Caves in Waitomo geweest. Dit is een grottencomplex waar we de glimwormen konden zien. In de middag reden we door naar Taupo. Hier verbleven we 2 nachten op een gratis camping. Vrijdagochtend zijn we eerst door het bos wezen mountainbiken. Heuvel op en af in de volle zon, een fysieke uitdaging. In de middag gingen we raften wat zo'n 2 en half uur duurde. De tocht was 14 km lang en super gaafde natuur is zo ontzettend mooi, we raften tussen de bergen en watervallen. Onze instructeur vertelde over skydiving, mijn hart ging al te keer bij het woord skydiving, maar ik wil het zo graag doen, Hanneke, Anne-marie en ik besloten om te gaan skydiven en dat kon morgen (zaterdag) al. Aah ik was zo zenuwachtig. Zaterdag waren we om half elf bij skydiving in Taupo, we waren er klaar voor, kregen uitleg en moesten daarna 2uur wachten, het liep uit, na 2uur kregen we te horen dat het te hard waaide en het niet meer door ging, bale had me er toe gezet. We zijn toen terug gegaan naar de stad Taupo, want ik wilde nog iets van het wielrennen zien, er was vandaag een grote wielrennerstocht bezig, geweldig om even gezien te hebben. Deze dag reden we door naar Wellington. Zondag gingen we met de Ferry vanaf Wellingting naar Picton, naar her zuider eiland. Deze dag zijn we naar Takaka gereden. De volgende dag zijn we naar het Abel Tasman Park geweest, prachtige natuur in Nieuw-Zeeland is echt zo mooi. In de middag zijn we door gereden naar Muchison. Woensdag 3 dec zijn we eerst naar Hanmes Springs gereden, heel leuk klein dorpje, lekker even geluncht. Daarna door Christchurch naar Akaroa gereden. In Akaroa zijn we 2 dagen gebleven, is ook een heel leuk klein dorpje. In het weekend waren we in Queenstown. Wij liepen op straat en ineens zei een jongen "hè Nederlanders", even gezellig gepraat toen kwamen tot de ontdekking dat hij een goede vriend van een vriendin van mij was, Patty Vergeer en ineens herkende hij mij van feestjes was zo toevallig, in de avond zijn we gelijk gaan stappen met elkaar. Na Queenstown reden we door naar Milford Sound, 307 km. We hebben deze nacht wild gekampeerd en de volgende dag gingen we 4uur lang kayjaken, de omgeving bij Milford Sound is zo prachtig. Na kayjaken vertrokken we richting Te Anua, deze nacht sliepen we in de voortuin van onze kajak instucteur. De volgende ochtend vertrokken we naar Fox Glacier, deze nacht gingen we ook wild kamperen, ja echte schrieperige backpackers zijn we. Pff was wel even eng, we reden een bos in wat 6km lang was en heel donker, ik vond het helemaal niks, maar nadat we er waren stonden er nog meer campers. Woensdag 11 december zijn we de Fox Glacier gaan beklimmen, apart om te zien dat op de Fox Glacier gewoon ijs ligt en op alle andere bergen niks. Na de Fox Glacier hebben we een bos bezocht met een meer erin, genaamd "Lake Mathison". De volgende dag reden we door naar Muchison hier hebben we overnacht en daarna reden we door naar Nelson. De eerste nacht in Nelson sliepen we op een parkeerplaats, rond 05:00uur werd er op onze raam geklopt, we schrokken wakker, stond er een man te wijze, dat we 2 parkeerplaatsen verder moesten gaan staan, zo gezegd zo gedaan. Om 9uur werden we wakker en deden we onze gordijntjes open en ja hoor de markt was al in volle gang, hele aparte ervaring, midden op een markt wakker worden. Gelijk even rond gelopen op de markt en lekkere oliebollen en appeltaart gegeten, om even in de kersts/oud jaar sfeer te komen. Zondag 15 december vertrokken we weer met de Ferry vanaf Picton naar Wellington, vanaf Wellington reden we door naar Wanganui, hier wilde we overnachten bij een vriend van mijn neef John, om 21:30 kwamen we daaraan, een bord "To Sale" in de tuin, wat nu? Wij de auto geparkeerd in de voortuin en zijn lekker gaan slapen. helaas heb ik hierdoor Chris niet ontmoet. De volgende dag zijn we doorgereden naar Rotorua, hier sliepen we op een camping met 10 warme baden, hier hebben we lekker de avond en volgende ochtend in gerelaxed. Na een heerlijk ochtendje zijn we doorgereden naar the city van Rotorua, daar zijn we 2 nachten blijven slapen. Woensdag 18 december, in de ochtend hadden we zin in wat actiefs dus zijn we naar het bos gegaan voor een canopy activiteit. We zijn van 10 kabelbanen afgeweest die van boom tot boom bevestigd waren. In de middag zijn we door gereden naarder skydive centrum in Taupo om daar te gaan skydiven. Waaah de zenuwen gierde door mijn lijf! Maar wat was het gaaf! Zo onwijs gaaf en fantastisch!! De vrije val was helemaal super, ik genoot van alles.
Donderdag vertrokken we uit Rotorua naar Auckland, onze geweldige trip met de Wicked camper was voorbij, we moesten onze camper helaas vandaag inleveren. We hebben in totaal 5500 km gereden in 4 weken. Vanavond zijn we uiteten geweest, om onze geweldige trip in Nieuw-Zeeland af te sluiten.

Op dit moment zit ik in een hostel in Auckland en vlieg ik morgen, 20 december, terug naar Brisbane. Ik vind het erg jammer dat mijn trip er op zit in Nieuw-Zeeland want het is een land wat qua natuur heel mooi is en de inwoners zijn ontzettend aardig! Het lijkt mij fantastisch om nog een keer terug te gaan, want 4 weken Nieuw-Zeeland is gewoon te kort.

Ik wil jullie via deze weg allemaal fijne Kerstdagen toewensen en een hele goede jaarwisseling en een gezond en liefdevol 2014.

Cheers mate, take care,

Veel liefs, Amanda.

Ps: sorry voor mijn lange verhaal, kan er uren over praten.. Nieuw Zeeland is echt een aanrader:)

https://www.youtube.com/watch?v=zOMPMy5F17M&feature=youtu.be , filmpje skydive

  • 19 December 2013 - 11:49

    Leonoor:

    Lieve Amanda! Wat een avonturen weer. Heel leuk om je belevenissen te volgen zo. Straks kerst en oud&nieuw aan de andere kant van de wereld, dat moet wel heel vet gaan worden. Alvast alle goeds voor 2014! liefs

  • 19 December 2013 - 14:37

    Marianne Campagne:


    Hee Amanda, hoe gaat ie? Ik heb gelezen hoe je 't naar je zin hebt nu in Nieuw Zeeland! Wat maak jij veel mee! Heerlijk joh, geniet er maar van hoor!

    Met de nieuwe babietjes van Maaike en Sanne gaat alles prima, ze zijn a.s. zondag alweer 4 maanden! Het gaat zo hard, ze lachen en kraaien heel schattig en beginnen te grijpen naar speelgoedjes én ook naar mijn haar! Af en toe hebben we één van de andere jongetjes te logeren op mijn vrije dgn, dan ga ik bv met die van drie en een half naar Naturalis of zo, vind hij prachtig, ja dinosaurissen!

    De situatie op het werk is niet zo prettig, zoals je weet zijn wij met het lab sinds vorig jaar overgenomenndoor Atal/Medial, maar het gaat nu heel slecht en er zullen mensen uit moeten! Alles is heel onzeker, maar ik maak mij er maar niet druk om, je kunt het toch niet beïnvloeden! Ik zie het wel.
    In het Diac is het net zo maar daar weet ik minder van.

    Nou meid, blijf lekker genieten en ik wens je gezellige feestdagen en een heel mooi nieuw jaar!! Ik lees je belevenissen wel weer.

    Lieve groet van Marianne Campagne


  • 20 December 2013 - 08:59

    Mariel (collega Derma):

    Lieve Amanda,

    Ik zie dat je geniet!! hele fijne feestdagen en een mooi 2014!!
    daar aan de andere kant van de wereld.
    Liefs Mariel.

  • 26 December 2013 - 14:36

    Henny:

    hoi Amanda
    wat een verhaal! leuk hoor. Veel plezier verder! groetjes Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 13150

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 30 Maart 2014

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: