Sydney, Cairns en Airlie beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu Sydney, Cairns en Airlie beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu

Sydney, Cairns en Airlie beach

Blijf op de hoogte en volg Amanda

06 November 2013 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

Ik heb al tijdje niks van me laten horen, druk druk.... Weg uit Sydney, tussendoor al in Cairns en Airlie beach geweest en nu net terug van Whitsunday. Laat ik alles per stap vertellen.

Sydney: mijn laatste week in Sydney brak aan, dus wat willen we nog allemaal gaan doen? Zondag ben ik heerlijk gaan relaxen met de Ronnies in Victoria park. We hadden een hele kleine kater van de avond er voor, oeps. In de avond gingen we naar Towerhall (uitzicht over heel Sydney) Hanneke ging ook mee. We gingen expres rond de tijd dat de zon onderging, wauw wat was dat mooi. Maandag begon onze laatste week school op the ELC. Dinsdag uit school ging ik met Hanneke naar Manly, want we moesten onze laatste dingetjes nog even rond krijgen. Hanneke bleef in Manly en ik ging met een snelle vaart terug naar The city. Ik had afgesproken om met de Ronnies te gaan eten, zij gingen heerlijk voor mijn wentelteefjes maken (op recept van mijn moeder:)). Later op de avond had ik afgesproken met Thom Lommers en Jan van Dalen (2 jongens uit mijn woonplaats), gezellig een avondje geborreld en bijgekletst. Het was zo gezellig dat ik woensdag te moe was om naar school te gaan. Ik besloot daarom om een vrij dagje in te lassen op het strand, genieten. Vrijdag was mijn allerlaatste schooldag, was wel even raar. Ik had zo een leuke klas en het was zo leerzaam allemaal. Na mijn certificaat in ontvangst te hebben genomen, een leuke klassenfoto en iedereen gedag te hebben gezegd, was het einde studentenleventje en welkom backpackers avontuur, yeeeeeaah:) In de avond hadden we nog een feestje van een klasgenootje van Hanneke. Eenmaal daar waren er ook klasgenootjes van mij, erg leuk was dat. Daarna hadden we nog afgesproken met 2 Zweedse jongens om wat te gaan drinken. Zaterdag was uitslaapdag. Daarna naar een paar markten geweest, snel eten en nog even wat uurtjes slaap mee pakken, want om 00:30 ging onze trein naar het airport. Eenmaal op airport gingen we overnachten bij de macdonalds, om 05:00uur inchecken en om 07:05 vlogen we richting Cairns.

Cairns: na een goede vlucht waren we in Cairns, mijn eerste indruk was "wauw wat is Cairns mooi, heel anders dan Sydney, geen hoge gebouwen en drukte, maar bergen en een relaxte sfeer. Snel naar ons hostel, zodat we even lekker konden slapen bij het zwembad. Dinsdag begon voor mij en Hanneke onze duikcursus ( Tamara reist ook met ons mee, alleen doet niet de duikcursus). Vroeg in de ochtend werden we al opgehaald door onze duik instructeur Nick. Hij bracht ons met nog 3 andere mensen; 2 meiden uit Zweden en 1 jongen uit Duitsland naar het zwembad, waar het allemaal zou gaan gebeuren. We begonnen met een hoop theorie, in de middag gingen we het water in. Alles werd stap voor stap uitgelegd. Na een aantal oefeningen in het water, kwam ook de oefening: masker vol laten lopen met water, dan 2 vingers op je masker drukken en uitblazen via je neus. HELP, dacht ik en juist ja, HELP, deze oefening lukte maar niet en ik schreeuwde al gelijk ,,ik stop er mee". Mijn duik instructeur vond dit erg zonde en besloot een collega te halen, die met mij samen die oefening kon oefenen en ja hoor, het lukte:) Woensdag werden we weer vroeg opgehaald door Nick en begon ik met oefeningen in het zwembad samen met Nick. De rest ging wat anders doen. Alles ging goed in het zwembad en in de middag haalde ik ook nog mijn theoretische examen en dat betekende... op naar de GREAT BARRIER REAF om te duiken!!!!! Wat was ik blij dat ik niet ben gestopt die dinsdagmiddag, maar gewoon door ben gegaan. Donderdag, de dag dat mijn liefste nichtje 1 jaar oud werd, en ik op deze dag mijn eerste duik ging maken in de zee. We moesten om 6 uur al bij de duikshop staan. Tamara ging ook mee en de 2 Zweedse meisjes. Met z'n 5en gingen we richting de duikshop, om vandaar naar de haven te gaan. Eenmaal op boot waren er nog 19 andere kandidaten. Ik sliep samen met Hanneke in een kamer. In de ochtend gingen we gelijk duiken met mijn groepje en weer alle oefeningen doen onderwater, eng eng, maar zo gaaf, allemaal visjes om je heen, zelfs 2 baby haaien. In de middag gingen we weer oefenen onder water en in de avond hadden Halloween party op de boot. Vrijdag de dag dat we onze allerlaatste oefeningen moesten doen en als we dit haalde onze "Padi" zouden halen en ja hoor... ik kreeg mijn Padi, ik mag nu duiken samen met een andere buddy. In de avond gingen we nog 1keer met onze vaste groepje duiken; night diving, zaklamp mee en gaan, spannend. Eenmaal in het water was ik zo gespannen dat ik tegen een koraal op knalde, BAM lelijke schaafwond op mijn scheenbeen. Ik naar boven BAM met mijn hoofd tegen het koraal, kortom night diving is niks voor mij. Wel heb ik toen een hele grote schildpad gezien, zo onwijs gaaf. Zaterdag was ik helaas niet zo fit waardoor ik 1 duik heb gedaan ipv 3, erg jammer. Wel leuk was dat ik 1 duik met Tamara en Hanneke heb gedaan. Helaas was het zaterdagmiddag afgelopen, balen want het was zo gaaf en 2 leuke meiden aan overgehouden; de 2 Zweedse meisjes Sandra en Evelina. Eenmaal van de boot gingen we met z'n 3tjes met Susan mee, meisje met wie Tamara samen sliep. Met z'n vieren gegeten en de avond door gebracht zodat we om 00:30 de nachtbus konden pakken naar Airlie Beach

Airlie Beach: na een busreis van 12uur waren we dan eindelijk in Airlie Beach. Ssnel weer naar ons hostel, wasje draaien en slapen op het strand. In de avond gingen we uiteten en relaxen int park. Maandag tot woensdag gingen we met de boot "new horizon" richting Whitsunday. Maandag om 12:45 vertrok de boot met nog 25 jongeren. Wat is het toch heerlijk om op het water te zijn, zo mooi al die bergen en blauwe zee. Dinsdagochtend gingen we al vroeg naar het eiland Whitsunday, wauwie wat is dat onvergetelijke mooi. Ik overdrijf echt niet, het is zo prachtig, witte stranden, blauwe zee, te mooi allemaal. Na 3uurtjes moesten we weer terug naar de boot, kregen we lunch en daarna konden we duiken en snorkelen. Helaas kon ik aan niks deelnemen, want ik had op de duikboot zo erg mijn gezicht verbrand (in slaap gevallen met bewolkt weer en wakker worden met felle zon) dat de blaren op mijn gezicht stonden. Ik had daar een zalfje voor gehaald en advies gevraagd. Ik ben toen gaan toekijken en gaan relaxen. Woensdag, voor mij vandaag, werden we vroeg wakker gemaakt en gingen we zwemmen en van de glijbaan af. Tja….ben tenslotte 24 jaar maar zodra er een glijbaan is, wil ik daar toch vanaf, was zo gaaf, maar na 2x glijden ben ik gestopt, pijn pijn aan mijn gezicht. Rond 12uur waren we weer in Airlie beach. Hier hebben we gerelaxt en om 6uur hadden we een afte party van de boot. Helaas was het kort en krachtig, snel iedereen gedag zeggen en backpack tas op de rug en naar de bushalte voor de volgende nachtrit van 14uur.


Op dit moment zit ik in de nachtbus op naar Rainbow beach, daar verblijf ik 3 dagen en zondag ga ik naar Fraser Island. Daarna op surfkamp bij Byron Bye en dan 22 november naar Nieuw Zeeland. Ik ga nu proberen te slapen.

Tot mijn volgende reisverslag.

Hele dikke kus en knuffel van mij uit het verre Australië.

  • 09 November 2013 - 13:54

    Anja:

    Hoi Amanda, Geweldig wat een mooi verslag van al je belevenissen zo ver bij ons vandaan, maar door de mooie foto's ben je toch een klein beetje dichtbij!! Geniet lekker van het mooie land en gezelligheid met al je vrienden en vriendinnen. Heel veel liefs, Pa en Ma xxx

  • 09 November 2013 - 13:59

    Maartje:

    Heeee diva, bruin wordt jij toch wel!! dus daarvoor hoef je niet zo lang in de zon te liggen hoor!
    Echt leuke dingen doe je allemaal daar, geniet er nog even lekker van! Voor je het weet ga je het mooie Australie alweer verlaten. Enjoyyy! xxxxx

  • 09 November 2013 - 19:52

    Conny:

    Hoi Amanda,

    Klinkt allemaal weer TOP! Leuk om je verslag te lezen en de foto's te zien.
    Geniet van het mooi weer (hier voornamelijk regen en wind) en deze super gave ervaring!!!

    Groetjes Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 13154

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 30 Maart 2014

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: