Nog steeds in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu Nog steeds in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Amanda

13 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

We zijn alweer 2 weken verder; tijd voor een nieuw reisverslag :)

Vrijdag 5 oktober had ik eindelijk weekend, na een leerzame week school. Hanneke en ik gingen dit vieren met een middagje High park, met heel veel fruit en yoghurt. Hierna gingen we naar Kingcross. In King cross sliepen 3 andere reisgenootjes; Tamara, Thijs en Yoni. We hadden afgesproken om bij the Sugermilss een hapje te gaan eten en te borrelen. Na het eten kwamen ook Ronnie psv, Ronnie Japanner, Manon en Golinda mee borrelen. Na the sugermilss gingen we met z'n allen stappen in the Underground; een kroegje in King cross.

Zaterdag was 100e Fleet Review in Sydney, wat een happening in Sydney. Ik ging daarheen met Hanneke, Bas, Tamara, Yoni en Thijs. We zaten al vroeg in Royal Botanic Gardens voor een goed plekje. De hele dag waren er showvliegentuigen in de lucht. Later op de middag kwamen ook de Ronnies, Golinda en Manon. Gezellig met z'n allen de middag doorgebracht en gewacht tot het grote moment; de vuurwerkshow. 7 ton vuurwerk werd er afgestoken in 40 minuten. Het was de grootste show sinds 13 jaar. It was just amazing! Hierna zijn we naar King Cross gegaan om weer gezellig met z'n allen te stappen.

Zondag ging ik met Hanneke, Tamara en Bas naar Manly. Hier was een jazz festival. We hebben de hele dag op het strand gelegen en gegeten op het strand. 's Avonds ging ik naar "de Steen". Hier vond de finale wedstrijd van rugbye plaats, tussen Manly en Sydney. Nadat ik de spelregels snapte was het geweldig om het te volgen. Na een hele spannende wedstrijd verloor Manly, maar het was alsnog feest.

Maandag was ik vrij van school i.v.m 100e Fleet Review, dit duurde van 3 tot 11 oktober. Ik ben toen met Tamara en Hanneke naar High park geweest en daarna heerlijk wezen winkelen met z'n drieën. Ik was daar echt even toe, maar helaas blijf ik een "arme student en backpacker"'; dus kijken, kijken en niks kopen!

Van dinsdag tot vrijdag weer naar school geweest. Ik heb het erg naar mijn zin op school, leuke klas. Ik ga met een Chinees meisje om, genaamd Vui en een meisje uit Taiwan, genaamd Bambi (ja, ik kom echt de raarste namen tegen hier). Woensdag zijn we naar loungehoek geweest. Loungehoek is van Australian backpackers en daar kan je heen om je reis te bespreken. Hanneke, Tamara en ik zijn tot besluit gekomen om zondag 27 oktober te vliegen naar Cairns. Daar de eerste 5 dagen te gaan leren duiken. Daarna gaan we in 3 weken tijd met de bus richting Brisbane. Na deze 3 weken gaan we nog 5 dagen op surfkamp in Byron Bay, daarna vliegen Hanneke en ik naar Nieuw Zeeland. Vrijdag gingen we bbqen bij mijn hostel met Hanneke en Tamara, we ontmoeten toen ook een Duits meisje Connie.

Zaterdag ging ik met Tamara, Hanneke en Connie naar een markt in Glebe point road (waar ook ons hostel zit), geweldige markt! Hierna gingen we naar Highpark, daar waren Ronnie psv en Ronnie Japanner ook. Later op de middag gingen we naar Sealife; even visjes kijken. 's Avonds gingen we met z'n allen pasta eten, borrelen en stappen.

Zondag was ik echt toe aan een dagje strand, het was namelijk 36 graden! Hanneke, Tamara en Ronnie Japanner besloten om daarom ook naar Bondi Beach te gaan. Lekker een dagje bijslapen op het strand.

Verder heb ik een beetje gekeken hoe ik nou precies wil gaan reizen in het nieuwe jaar. In januari ga ik met Hanneke en Tamara de Great Oceaan Road doen en ga ik samen met Tamara de outback in voor 7 dagen. Hierna hopen we samen te gaan vliegen naar Bali en dan vanaf Bali te gaan reizen door Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Van de week gaan we kijken wanneer we precies tickets kunnen regelen.

Ik ga nu snel slapen.
Cheers mates,

Liefs Amanda.

Ps; bedankt allemaal voor alle lieve berichtjes via deze site, mail, Facebook, sms'jes en whatsapp.

  • 16 Oktober 2013 - 19:07

    Anja,:

    Hey Amanda, Wat geweldig en wat een leuk verslag, leuke foto's van al je vrienden en vriendinnen, nu nog even studeren en dan heerk
    lijk verder reizen en de wereld ontdekken....heel veel succes.
    Lieve groetjes, Pa en Ma xx

  • 17 Oktober 2013 - 10:30

    Marloes:

    Lieve amanda, wat klinken je verhalen vreselijk goed! Jij gaat het prima redden daar. Misschien komen Janna en ik je nog wel tegen in Azië :) xx

  • 17 Oktober 2013 - 20:15

    Diac Janneke:

    Ha Amanda,

    Wat wordt ik jaloers als ik al die leuke verhalen lees en de foto's zie. Ik zou er zo naar toe willen. En is Sidney en Australie net zo leuk als je had gedacht? En droom je ondertussen al in het Engels? Of spreek je toch teveel Nederlands? In het Diac is het nog steeds erg druk. Helaas is de nieuwe dermatologen niet gekomen en dat geeft veel problemen zoals je kunt begrijpen. Alle spreekuren waren er op ingesteld.
    Groetjes en geniet ervan!! Janneke

  • 18 Oktober 2013 - 06:28

    Marjanne:

    yeeeh, een nieuw reisverslag!! leuk om het allemaal te lezen! En bambi, haha... wel schattig!! Hier in de kamp gaat alles zn gangetje, we zitten heerlijk in de sleur ;-), nog 4 vluchten en dan zit het seizoen er weer op! Lieve Aman, succes op school, veel plezier en heerlijk genieten hè! x Marjanne & Bas

  • 20 Oktober 2013 - 07:37

    Andrea:

    He hoi Amanda,
    Wat ziet het er allemaal heerlijk uit bij jou. Je geniet echt. Lijkt me enorm mooi daar.
    En heerlijk weer daar. Geniet lekker.
    Xx Andrea

  • 21 Oktober 2013 - 17:07

    Conny:

    Hoi Amanda,

    Wat klinkt het allemaal super goed en wat moet het leuk zijn om zoveel verschillende mensen te ontmoeten! Ben jaloers, genieten hoor!!!

    Groetjes Conny

  • 22 Oktober 2013 - 18:53

    Tanja:

    Ha lieverd,

    Super leuk om weer een verslag van je te lezen!! Thnx nog laatst voor je berichtje, zal Janneke je bedankje overbrengen en de rest hier op de poli de groetjes doen.
    Iedere keer wanneer jij een verslag geschreven hebt print ik hem uit en hang ik hem op de poli zodat alle collega's en artsen hier kunnen mee genieten van al jouw avonturen.
    Je plannen voor verdere rondreizen klinken helemaal top, ben ook best jaloers ;-))
    Lekker genieten en een dikke zoen van mij xxx

  • 25 Oktober 2013 - 13:27

    Marielle:

    Hey!!
    Wat een leuk reisverslag meis, je maakt weer van alles mee.
    Geniet daar maar lekker!! wij houden je site, hier op de poli Derma in de gaten hoor.

    xxliefs Mariel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 846
Totaal aantal bezoekers 13152

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 30 Maart 2014

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: