Mijn eerste week down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu Mijn eerste week down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Amanda Kempenaar - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week down under

Blijf op de hoogte en volg Amanda

02 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

Dinsdag 24 september was de grote dag; de dag dat ik eindelijk aan mijn backpackreis kon beginnen. Om 11 uur moest ik op Schiphol zijn om te verzamelen met nog 23 andere backpackers. Thuis had ik mijn vader, zussen, broer, zwagers, opa ,oma's, neefje en nichtje al gedag gezegd. Ik ging alleen met mijn moeder naar Schiphol. Nadat ik mij had aangemeld kregen we een briefing over de reis naar Australië. Hierna ging ik op Schiphol even eten met mijn moeder en Hanneke (klasgenootje). Ik moest even eten, want van alle spanning had ik al paar dagen geen honger. Om 13 uur liep ik richting de doune, hier heb ik mijn moeder gedag gezegd en ging mijn reis echt beginnen. Achter de douane ontmoette ik gelijk al andere backpackers, Golinda en Manon, leuke meiden. Om 14:15 vlogen we richting Bangkok. Na elf uur vliegen kwamen we in Bangkok aan met een tussenstop van ander half uur. Toen ontmoette ik alle andere backpackers. Met ze allen hebben we wat gedronken en toen stapten we weer in het vliegtuig richting Taipei (Taiwan), 3 uurtjes vliegen. In Taipei hadden we een tussenstop van elf uur. Hier werden we opgehaald door een busje en werden we naar ons hotel gebracht. Eenmaal in hotel sliep ik met Hanneke, Tamara en Marcel op een kamer. We sliepen allemaal als een blok. Daarna gingen we met ze vieren uiteten. Nou ik heb alles geproefd, maar niks smaakte zo lekker als de maaltijden van moeders. Na het eten moesten we haasten anders misten we onze laatste vlucht richting Sydney, naar Sydney was het nog 9 uur vliegen. Het vliegen was ik wel zat, opgepropt en 5 warme maaltijden op de gekste tijden en niet te eten.


Donderdag 26 september om 10:50 landden we dan eindelijk. Toen we allemaal onze backpacktas hadden liepen we door de douane naar de aankomst hal, daar stonden Emiel en Matthijs van Australian backpackers. Nadat iedereen er was kregen we een briefing en gingen we met z’n allen in een busje, richting Mrs Magquaries pt. We hadden uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. Hierna liepen we richting de ferry om naar Manly Beach te gaan, waar wij 5 dagen verbleven. In het hostel waar ik sliep, sliep ik met nog 5 andere meiden; Hanneke, Tamara, Esmee, Golinda en Manon. In de avond gingen we bbqen en de groep leren kennen en daarna hebben we nog een drankje gedaan in een kroegje met de naam ‘de steen’.

Vrijdag 27 september moesten we vroeg ons bed uit, want 7 uur was er al ontbijt en toen zijn we met z’n allen gaan wandelen richting de bank, om ons Australische geld en/of pas te regelen. Hierna gingen we wat drinken en lunchen in High park. Na de lunch hadden we tijd voor ons zelf en ging ik winkelen met Hanneke, Tamara, Esmee en Kirsten. ‘s Avonds gingen we eten bij een pizzeria met de groep en aansluitend naar kroegje ‘de steen’ waar een lokale rugbywedstrijd bekeken werd.

Zaterdag 28 september moesten we weer 7 uur aan het ontbijt zitten, zodat we om half 8 in de bus zaten om met z’n allen richting ‘Featherdale wildlife park’ te gaan. Erg leuk park, met al die dieren. Hierna vertrokken we richting Katoomba, waar we de Three Sisters gingen bekijken, aansluitend hadden we een lunch; bbqen. Na de lunch gingen we naar de Blue Mountains, erg mooi. Na deze intensieve dag konden we op de terugreis in de bus 2,5 uur bijkomen. Eenmaal in Manly snel wat eten gehaald om daarna te gaan stappen met Hanneke, Tamara, Ronnie ketting ( omdat hij elke dag een ketting draagt), Japanse Ronnie (omdat hij de avond daarvoor een Japanse vrouwtje had en zo houden we de Ronnies goed uit elkaar), Mark, Darren en Clint.

Zondag 29 september mochten we eindelijk uitslapen tot half 10. We hadden eerst een presentatie over werken en backpacken in Australië. Na de presentatie gingen we wandelen richting North Head, wat echt heel mooi was (helaas per ongeluk al mijn foto's van deze mooie dag verwijderd…) Hierna liepen we naar the beach om heerlijk te relaxen en een kaartspel te spelen met Hanneke, Esmee, Tamara en Emiel. Helaas was het na deze mooie dag tijd om met Hanneke naar onze volgende hostel te gaan; YHA hostel in hartje Sydney. We hebben iedereen gedag gezegd, spullen gehaald uit ons hostel en toen met de ferry richting Sydney, om daar de bus te pakken naar ons hostel. Helaas 4 uur over gedaan (met eten erbij) terwijl je het ook in 1,5 uur kan doen. Aangekomen in hostel, waar we 4 weken zullen verblijven, spullen neer gegooid en gelijk gaan slapen, want de volgende ochtend moesten we om half 8 de bus hebben richting school.

Maandag 30 september, de dag van onze eerste schooldag. Hanneke en ik waren er klaar voor. Bus 431 stopt voor ons hostel, ideaal. 10 min met de bus en 5 min lopen en we zijn op school. Eenmaal op school hadden we een toets van 1,5 uur, instaptoets. Na deze toets werden we ingedeeld in de klas op ons niveau. Ik kwam in een klas terecht met 8 andere mensen, zij zitten hier al 2 maanden op school. Na school gingen we gelijk naar huis, want we waren zo moe en school kost best veel energie, lekker geslapen. Toen heerlijk pasta gemaakt en gegeten en toen gelijk weer slapen.

Dinsdag 1 oktober om half 8 de bus zodat we om half 9 in de les te zitten. Ik heb elke dag les van half 9 tot half 11, dan een uur pauze, van half 12 tot half 1 weer les, half uur pauze, en dan van 1 tot 2 uur weer les. Na deze zware dag gingen we onze gezellige reismaatjes in Manly opzoeken, heerlijk met een hele groep pannenkoeken gegeten en geborreld. Toen moesten Hanneke en ik helaas weer terug naar Sydney om te gaan slapen, zodat we de volgende dag weer fris en fruitig naar school konden gaan.

Ik ben nu bijna een week in Australië en heb het super naar mijn zin, nog 3,5 week school en daarna ga ik echt backpacken, waarheen is nog een groot vraagteken. Ik twijfel tussen Cairns & Brisbane of dat ik naar beneden ga richting Melbourne. Op 22 november vlieg ik naar Nieuw-Zeeland.

Ik ga snel naar mijn les,

Tot mijn volgende reisverslag,

Liefs, Amanda.

  • 04 Oktober 2013 - 06:33

    Marjanne:

    Super leuk om je verslag te lezen zussie!! Het maakt volgens mij niet uit waar je bent, je hebt het altijd wel naar je zin!! Heel veel plezier en succes op school, veel liefs bas&marjanne Ps; hoe is het met de mannen;-))

  • 04 Oktober 2013 - 07:09

    Maartje:

    Klinkt allemaal leuk meid! Gaat goed komen jou daar in down under.
    Succes met de winkels weerstaan. Dikke kus xx

  • 04 Oktober 2013 - 07:27

    Andrea:

    Ziet er goed uit Amanda. Geniet ervan. Gr x Andrea

  • 04 Oktober 2013 - 08:05

    Patters:

    Nandie, klinkt goed meid!
    Blij om te horen dat je het naar je zin hebt:)
    Leuk verslag, herken zoveel dingen!
    Wij zijn ook naar katoomba en dat wild park
    En manly Geweest, zag het gelijk al aan je foto's!
    Volgens mij heb je wel een leuk reisgezelschap he;)
    Nog 1 tip als je straks zelf gaat reizen zal ik niet steeds naar
    YHA hostels gaan, ze zijn erg duur en en zijn veel hostels die net
    Zo goed zijn voor minder geld! Omhoog richting
    Brisbane en cairns is erg gaaf! In cairns is mooie natuur
    En kun je krokodillen spotten;) tussen door zitten ook vet veel leuke
    Plekken om te stoppen! Maar Melbourne zal ook vast tof zijn, zijn wij toen
    Helaas niet geweest. Succes met school en met kiezen!

    Ps mich en ik zijn afgelopen weekend met de camper
    Met Wouter Kempen naar Anks feest geweest haha;)!
    Liefs uit aarlanderveen

  • 04 Oktober 2013 - 09:27

    Shara:

    Leuk om je verslag te lezen!! Je hebt al veel gedaan!:) gelukkig heb je het naar je zin, ga zo door ;)
    Liefs shara

  • 04 Oktober 2013 - 10:08

    Saar:

    Whaa super gaaf meis!! Ik geniet nu al van je reisverlsagen, fijn dat je het zo leuk hebt!! :-) genieten! XX

  • 04 Oktober 2013 - 11:05

    Leonie:

    Klinkt super allemaal wijffie,heel erg leuk om te lezen! Geniet ervan!! Kusjes

  • 04 Oktober 2013 - 11:27

    Merel:

    Ziet er allemaal goed uit Mannie, leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt :) Geniet er nog maar lekker van! Dikke kus!

  • 04 Oktober 2013 - 16:39

    Henny:

    hoi Amanda, leuk om je verhaal te lezen en de foto's te zien. Ik kijk al uit naar je volgende verslag!
    Veel plezier, geniet er van. groetjes Henny

  • 04 Oktober 2013 - 17:00

    Marielle LA:

    Amandaaaa,, wat een nijdig goed verhaal al na een weekje! ;) Heel leuk om te lezen! Succes met school en veel plezier met alle tripjes daar! Enjoy! Xx

  • 05 Oktober 2013 - 13:15

    Leonoor:

    Leuk verslag Amanda! Wat een belevenissen in week 1. Geniet! Xx

  • 14 Oktober 2013 - 22:10

    Marijke:

    Hoi Amanda, ik heb je site ook gevonden hoor, ziet er allemaal gezellig uit...
    Mooie foto,s heerlijk weer, bij ons wordt het kouder en heel veel regen...
    Veel plezier, liefs Marijke

  • 20 Oktober 2013 - 17:46

    Jorien:

    Hoi Amanda!
    Leuke foto's hoor! Heb je nog aan me gedacht de 24e? Ik wel aan jou, hoor! Maar toen was ik inmiddels al mama van Jasmine!
    Liefs, Jorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amanda

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 13159

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 30 Maart 2014

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: